הדרך הקלה, המהירה והבטוחה ביותר להגשת טקסט אקדמי איכותי ומושלם!

טיפים בלמידה אקדמית l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

איך לשמור על משמעת הכתיבה של העבודה האקדמית שלך? חלק 7 מתוך 8

חלק 7: תחזוקת הגוף תוביל לכתיבה רעננה, אפקטיבית וממושכת

 

קיים קשר בין בריאות גופנית של אדם לבין הרווחה הנפשית שלו ותפקודו בחיי היום-יום. הקשר הוא דו כיווני, כלומר בריאותו של הגוף משפיעה על בריאותה של הנפש, הרווחה הנפשית שלה ותפקודה במשימות היום, ולהפך.
משימת הכתיבה דורשת ריכוז רב וערנות לאורך זמן.

 

לפניכם 2 טיפים (מיני רבים) בתחום בריאות הגוף, שיעזרו לכם להתמיד במשימת הכתיבה כך שתהיה איכותית וממושכת:

 

טיפ 1: פחות סוכר, יותר מים, ירקות ודגנים מלאים

כשמקפידים על תזונה בריאה, קל הרבה יותר לעמוד במשימות היום ובכללן המחקר והכתיבה. מומלץ לעבור מתזונה רוויית סוכר, מאכלים מן החי ומבוססי קמח ואורז לבן (דגנים לא מלאים) לתזונה המבוססת על קטניות, פירות וירקות ושתיית הרבה מים (פחות מיץ וקפה) בכל יום.

תזונה בריאה ומזינה מונעת תופעות של אי-שקט ושל חוסר ריכוז. כשהגוף שלנו אינו מסופק ונמצא בחוסר תזונתי, אנחנו נוטים לחפש תירוצים למה לקום מהכיסא ולעסוק בדברים אחרים.

 

טיפ 2: לוקחים הפוגות יזומות של פעילות גופנית: עמידת נר / עליית מדרגות / ריצה קלה

והנה טיפ אחד אישי משלי. גם אני כותבת לא מעט: פוסטים, מאמרים, מדריכים. הכתיבה נמשכת לרוב כמה שעות טובות. כדי לשמור על רעננות בכתיבה וכדי לא לסיים אותה עם עורף תפוס ושכמות קשיחות אני קמה פעם בשעה-שעה וחצי מן הישיבה המקובעת מול המחשב, ניגשת למזרן היוגה שלי ועושה עמידת נר במשך כמה דקות (מיד לאחר מכן מומלץ לעשות את "תנוחת הדג" לאיזון. חפשו בגוגל איך מבצעים תנוחות אלו).

 

לא תאמינו אילו פלאים תרגיל פשוט זה עושה: עמידת הנר משחררת את הכתפיים ואת השכמות, מזרימה דם לראש ומקִלה על הלב. בסופה מרגישים רעננים ומוכנים לחזור במרץ אל שולחן המחשב. כמובן, בעלי מגבלות בריאותיות (כגון לחץ דם גבוה) יבדקו עם רופאם אם הדבר אפשרי מבחינתם.

 

ובאופן כללי, עשיית פעילות גופנית בהפוגות יזומות במהלך הכתיבה עושה פלאים לאנרגיות שלנו. לא חייבים לצאת החוצה לריצה או לרכיבה על אופניים, אפשר לעלות ולרדת במדרגות הבית או הבניין או לעשות כמה תרגילים אירוביים בסלון להמרצת הדם ולשחרור הגוף.

ואם אתם בספרייה באוניברסיטה, אז אפשר ללכת הליכה נמרצת במסדרונות האוניברסיטה ולעלות במדרגות האין-סופיות הלוך וחזור.

 

כל אלה מבטיחים לכם הרגשה רעננה, שיפור במצב הרוח, בבריאות ובמוטיבציה להמשיך.

 

 

פספסתם את אחד החלקים בסדרה?

לחלק הראשון בסדרה "איך לשמור על משמעת הכתיבה של העבודה האקדמית שלך?" היכנסו מכאן

לחלק השני בסדרה "איך לשמור על משמעת הכתיבה של העבודה האקדמית שלך?" היכנסו מכאן

לחלק השלישי בסדרה "איך לשמור על משמעת הכתיבה של העבודה האקדמית שלך?" היכנסו מכאן

לחלק הרביעי בסדרה "איך לשמור על משמעת הכתיבה של העבודה האקדמית שלך?" היכנסו מכאן

לחלק החמישי בסדרה "איך לשמור על משמעת הכתיבה של העבודה האקדמית שלך?" היכנסו מכאן

לחלק השישי בסדרה "איך לשמור על משמעת הכתיבה של העבודה האקדמית שלך?" היכנסו מכאן

עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית located at אדם - גבע בנימין , ישראל, ישראל . Reviewed by 95 customers rated: 5 / 5
דילוג לתוכן