רוצה שהטקסט שכתבת יהיה מנוקד למופת ומכובד, חף משגיאות ניקוד מביכות, ומי שיקרא אותו יבין בדיוק את כוונתך, ישבח אותך על הכתיבה הקולחת והכישרון בביטוי?
פשוט תן לנו וננקד את הטקסט בשבילך – זו הדרך הקלה, המהירה והבטוחה ביותר לניקוד נכון, מדויק ומלא של הטקסט שכתבת לפי המשמעות שאליה התכוונת שאף תוכנה ו-AI לא ישיגו בשבילך!
אין סיוט גדול מזה שלא קוראים נכון ולא מבינים את מה שהתכוונת לומר בכתיבה שלך, בשירה שלך, נכון? עמלת כל כך הרבה על הטקסט, התכוונת להעביר מסר חשוב, רצית להצחיק, רצית לרגש ולא הבינו אותך כלל וגם לא נהנו מהטקסט.
ההרגשה קשה, מרגיש כמו בזבוז של זמן ואנרגיה אם לכך הגעת בסופה של יצירה.
העניין הוא שהאחריות היא שלך, ושלך בלבד, שיבינו אותך! לעולם אל תאשים את הקורא על כך שלא קרא נכון את המילים ולכן לא הבין אותך.
אילו סוגי טקסטים ומילים מועדים במיוחד לאי-הבנות?
בדרך כלל מדובר בשירים, בספרות הקודש, בטקסטים מקצועיים ואקדמיים ובהם ציטוטים מן המקורות, מושגים ומונחים.
בטקסטים כאלה משובצות מילים במשלב גבוה/עיוני/מקצועי, מילים יצירתיות, משחקי מילים, חידושי מילים, שאינן בשימוש תדיר בקרב הקהל הרחב, ולכן הן "טריקיות", לא תמיד ברור לקורא איך הן נהגות, והן מבלבלות ותוקעות את הקריאה ואת ההבנה.
בשירה למשל יש משפטים קצרים, ממוקדי מסר ומשמעות, ויש חשיבות גבוהה לבחירת המילים. לא תמיד אפשר להבין את כוונת המשורר לפי ההקשר במשפט, ולעתים משפט אחד (לא מנוקד) יכול להיקרא בכמה אופנים שונים.
אבל… יש פתרון פשוט לכך – אפשר למנוע בקלות את הבלבול הרב בטקסטים ה"טריקיים" האלה.
איך? פשוט באמצעות ניקוד הטקסט.
אבל לא רק במניעת בלבול עסקינן.
הנה 8 פלאים שמתרחשים בטקסט שלך רק בזכות הוספת ניקוד:
פלא 1#: "כוונת המשורר" ברורה, מדויקת וחד-משמעית.
פלא 2#: הטקסט נקרא ברצף, בזרימה.
פלא 3#: לקורא קל לקרוא ולהבין ולכן הוא נהנה מהטקסט.
פלא 4#: הקורא הוגה את המילים במדויק בעת הקריאה.
פלא 5#: הטקסט אסתטי למראה – ניקוד מוסיף יופי, הוא מהווה מעין קישוט לטקסט.
פלא 6#: מהטקסט שלך מוקרנת אל הקורא הילה של כבוד, נדירות ורמה גבוהה.
פלא 7#: הקורא קורא בקלות ובדרך אחת מילים ושמות שמתועתקים מלועזית.
פלא 8#: לספרי שירה וקטעי פרוזה מתווסף רובד אומנותי נוסף.
וואו, באמת מדהים כמה יתרונות מופלאים יש לניקוד. חשבתם על זה פעם ככה? עושה חשק לגשת מיד למלאכת הניקוד, לא?
יאללה, אז מתחילים.
לנקד – לא כזה סיפור?
נתחיל רגע ביישור קו:
מהו בעצם ניקוד?
ניקוד הוא מערכת הסימנים המתלווה למילים לשם סימון תנועות, דגשים, מפיק ועוד. סימני הניקוד הם: שני הקמצים, פתח, צירי, סגול, שווא, מגוון החטפים, שני החיריקים, שני החולמים, קובוץ, שורוק, הנקודה לסימון הסין והשין.
מלאכת הניקוד היא משימה מאתגרת ודקדקנית מאוד וכדי לעשות אותה נכון, חייבים להכיר היטב את כללי הניקוד המורכבים של האקדמיה ללשון העברית.
העניין הוא שמי שאינו מכיר את כללי הניקוד על בוריים, אינו יודע שעשה טעות כשעשה טעות. מבחינת כותבים רבים אפשר לנקד כל הגה A בפתח או בקמץ באופן אקראי, כל הגה E בצירה או סגול, וזו טעות חמורה!!
כותב שאינו בקי בכללים, לא ידע גם מתי לשים דגש באות, מתי בג"ד כפ"ת רפים וכדומה.
זאת ועוד, מספר המילים שמנוקדות, שלא לפי כללי הניקוד, רב מאוד, ואת כולן צריך לזכור בעל פה, בדרך השינון. האם אתם מכירים את היוצאים מן הכלל?
ניקוד טקסט בלי לדעת את הכללים הוא בזבוז זמן ואנרגיה שבסופו גם תוצאה גרועה ולא מקצועית. כל הוספה או החסרה של סימן ניקוד באות קובעת אם ניקדת נכון או לא. לכל סימן ניקוד חשיבות והשפעה על משמעות המילה.
שום דבר אינו מתסכל יותר קורא שמצפה לקריאה חלקה וזורמת של טקסט מנוקד ובמקום זאת מקבל טקסט מלא שגיאות ושהיה עדיף אילו לא היה מנוקד כלל.
הנה כמה מקרים טיפוסיים שבהם הוספת ניקוד נכון היא קריטית להבנת הכוונה:
- מילים בעלות אותיות זהות, ויש חשיבות לניקוד השונה להבנת המשפט.
- מילים נדירות.
- מילים שבלי ניקוד עשויה להיות להן משמעות כפולה.
- טקסטים מקצועיים ובהם מילים שאפשר לקרוא בכמה אופנים ללא ניקוד.
- מילים שהן תעתוק של שמות ומושגים משפות זרות.
הנה מבחר דוגמאות לכמה דרכי ניקוד של אותו צירוף אותיות:
ספר – סֵפֶר, סָפַר, סַפָּר, סְפָר, סְפֶּר.
גנב – גַּנָּב (האדם, המקצוע), גַּנַּב (בסמיכות), גָּנַב (הפעולה).
מהן – מָהֵן (ריבוי של מהי), מֵהֶן (מן+הן), מֵהֵן (מן+הן במשמעות כן).
לבנות – לִבְנוֹת, לַבָּנוֹת, לְבָנוֹת.
ומרעידות – וּמֵרְעִידוֹת, וּמַרְעִידוֹת.
המלצתי – הִמְלַצְתִּי, הַמְלָצָתִי.
בחדר – בַּחֶדֶר, בְּחֶדֶר, בַּחֲדַר (סמיכות).
בעבר – בֶּעָבָר, בְּעָבָר, בָּעֵבֶר, בְּעֵבֶר.
ברכות – בְּרַכּוּת, בְּרָכוֹת, בְּרַכּוֹת, בְּרֵכוֹת, בָּרַכּוֹת.
משחק – מְשַׂחֵק, מִשְׂחָק, מִשְׂחַק (סמיכות), מִשַּׁחַק, מִשֶּׁחַק (מהרגע שחקק).
מלמדים – מְלַמְּדִים, מַלְמָדִים, מִלָּמֶדִים, מִלְּמֵדִים.
ובזה – וּבְזֶה, וּבַזֶּה, וּבָזָה.
לחפור – לַחְפֹּר, לְחָפוּר.
בשגגה – בִּשְׁגָגָה, בַּשְּׁגָגָה, בְּשָׁגְגָהּ.
כל – כָּל, כֹּל.
נלחם – נִלְחָם, נִלְחַם.
חברה – חֶבְרָה, חֶבְרֶה, חֲבֵרָה, חָבְרָה.
אם כן, מתברר שהמשימה לא פשוטה כלל, ואתם מתלבטים בצדק איך לגשת לזה:
האם תעשו את זה בעצמכם? האם הידע הבסיסי שלכם בניקוד מתקופת לימודי הלשון בתיכון יספיק? האם להיעזר בתוכנת ניקוד או באחד מכלי ה-AI או אולי הכי טוב יהיה להיעזר באיש מקצוע מומחה בתחום?
ההתלבטות בהחלט במקום – ואם תמשיכו לקרוא, תקבלו ידע וכלים שיעזרו לכם להגיע להחלטה הנכונה ביותר בעבורכם.
אני יודע לנקד (למדתי בבית-ספר) ואנקד בעצמי!
יש החושבים שמה שלמדו בבית הספר על ניקוד, מספיק כדי לנקד את הטקסט שלהם בעצמם.
אבל זו טעות חמורה!
אסביר:
בבית הספר היסודי, ואפילו בתיכון, לא מלמדים ניקוד וגם לא לומדים לנקד. מה שמלמדים שם הוא לזהות את סימני הניקוד (קמץ, פתח, צירי, סגול…), אבל לא מלמדים מתי יש לנקד בצירי ומתי בסגול, מתי בקמץ ומתי בפתח, מתי שמים דגש ומתי לא.
3 סיבות טובות למה לא לנקד בעצמך:
סיבה 1#: נדרש ידע מקצועי לניקוד נכון של מילים – ידע שלא קיים כלל אצל הכותב הרגיל, והוא אינו מודע לכך.
סיבה 2#: נדרשים מיומנות וניסיון רב באיתור המקומות המועדים לבלבול ולשגיאות בניקוד.
סיבה 3#: נדרשים כושר ריכוז רב ויכולת להיכנס לפרטי פרטים בלי לפספס את הנקודה הקטנה ביותר שאינה במקומה או חסרה.
הבנתי, אז למזלי יש תוכנות ניקוד – הן ינקדו במקומי!
נכון, יש בשוק תוכנות שמנקדות באופן אוטומטי ובמהירות רבה, ולאחרונה גם ה-AI הצטרף לחגיגה. אבל…. זו תהיה טעות חמורה להתפתות לעשות לעצמך חיים קלים וזולים ולהסתמך על הטכנולוגיה, מתקדמת ככל שתהיה.
2 סיבות טובות למה לא לנקד באמצעות תוכנה או AI:
סיבה 1#: יש מילים רבות בעברית שאפשר לנקד בכמה וכמה דרכים (כפי שהודגם לעיל), ובמקרים רבים נדרשת בינה אנושית כדי להבין (לפי ההקשר) לאיזו משמעות התכוון הכותב.
סיבה 2#: נכון לרגע זה התוכנות עדיין לא מספקות (וספק אם הן יספקו אי-פעם) ומבצעות עבודה חלקית למדי. למשל הן אינן יודעות לנקד מילים לועזיות, מושגים, מונחים, מילים נדירות, מילים פיוטיות ויצירתיות, הטיות של מילים.
הנה 2 דוגמאות לניקוד שביצעה תוכנת ניקוד:
דוגמה 1:
שיר לפני ניקוד
האחרת הזאת (מילים: רחל בלובשטיין)
האחרת הזאת, שתשכון אחריי
בפינת הסתר בלב,
שכמוני תרווה את המרי ההוא
והמתק ההוא הצורב –
האחרת הזאת –
התשכיח אותי?
או תבוא ממנה אליי,
ללטף ענוגות את זכרי הרחוק
השזור במקלעת שיריי?
השיר מנוקד באחת מתוכנות הניקוד (הטעויות מודגשות):
הָאַחֶרֶת הַזֹּאת, שֶׁתִּשְׁכֹּן אחריי
בְּפִנַּת הֶסְתֵּר בַּלֵּב,
שֶׁכָּמוֹנִי תרווה אֶת הַמֶּרִי הַהוּא
וְהַמֹּתֶק הַהוּא הַצּוֹרֵב –
הָאַחֶרֶת הַזֹּאת –
התשכיח אוֹתִי?
אוֹ תָּבוֹא מִמֶּנָּה אליי,
לְלַטֵּף עֲנֻגּוֹת אֶת זִכְרִי הָרָחוֹק
הַשָּׁזוּר במקלעת שִׁירַי?
דוגמה 2:
טקסט לפני ניקוד:
שאיפתם של החוקרים היא לחשוף גם את לבטיו של המחבר, את ניסוחיו הראשונים, את המחיקות ואת ההוספות שעשה בחיבורו – בתוך כדי הכתיבה ואף לאחר השלמת החיבור, ובמילים אחרות: להציץ מעבר לכתפו של המחבר בעת שישב ליד שולחן עבודתו ולשחזר את מהלך כתיבת החיבור.
הטקסט מנוקד באחת מתוכנות הניקוד (הטעויות מודגשות):
שְׁאִיפָתָם שֶׁל הַחוֹקְרִים הִיא לַחֲשֹׂף גַּם אֵת לבטיו שֶׁל הַמְּחַבֵּר, אֶת נִסּוּחָיו הָרִאשׁוֹנִים, אֶת המחיקות וְאֶת הַהוֹסָפוֹת שֶׁעָשָׂה בְּחִבּוּרוֹ – בְּתוֹךְ כַּדִי הַכְּתִיבָה וְאַף לְאַחֵר הַשְׁלָמַת הַחִבּוּר, וּבְמִלִּים אֲחֵרוֹת: לְהָצִיץ מַעֲבָר לִכְתֵפוֹ שֶׁל הַמְּחַבֵּר בָּעֵת שֶׁיָּשַׁב לְיַד שֻׁלְחָן עֲבוֹדָתוֹ וּלְשַׁחְזֵר אֶת מַהֲלַךְ כְּתִיבַת הַחִבּוּר.
לפעמים בתוכנה אפשר לחזור לנקד מילה מסוימת מתוך כמה אפשרויות, אבל לא תמיד כל האפשרויות ניתנות, וגם אם כן, מי שאינו מכיר את כללי הניקוד על בוריים, פשוט יטעה.
בשורה התחתונה נכון לומר כי אין תחליף לנקדן אנושי, מקצועי ומנוסה. אפשר להסתייע בתוכנוֹת ניקוד אוטומטיות, אבל בשום פנים ואופן לא לוותר על נקדן אנושי שיעבור על הניקוד אחרי התוכנה ויתקן שגיאות שתוכנת הניקוד לא גילתה.
ניקוד בעזרת תוכנה אמנם עשוי לקצר את תהליך העבודה, אולם בסופו חייבים לבדוק את המילים המנוקדות שכן עלולות להיוותר בהן טעויות רבות – בצירופי סמיכות, במילים זרות, בצירופים של אותיות יחס, בלבול בין זכר לנקבה ובמקרים נוספים.
תן לנו לעשות את עבודת הנמלים הדקדקנית בשבילך
מספיקה אות אחת שאינה מנוקדת נכון, כדי שהמילה תובן אחרת מכוונתך, וחבל! רק איש מקצוע שמכיר את הכללים היטב ומנוסה בכך, ינקד את הטקסט בדיוק לפי כוונתך ולפי כללי הניקוד של האקדמיה ללשון העברית.
אצלנו ב"עלי דפנה" יש צוות של נקדנים מקצועניים בעלי ניסיון רב. תן לנו את הטקסט, ואנחנו נעשה בשבילך את העבודה השחורה והדקדקנית שחייבת להיות מושלמת כדי שהטקסט יובן וייקרא כראוי ויהיה מכובד וראוי לפרסום.
שירות הניקוד שלנו ב"עלי דפנה" יחסוך לך זמן, מאמץ והרבה כאב ראש. אנחנו לא עושים שימוש בתוכנה אלא במנקדים אנושיים, כך שאתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהקוראים יבינו את הטקסט שלכם בדיוק כמו שרציתם.
אחרי שתיעזר בשירות הניקוד שלנו, הטקסט שלך יהיה לא רק מדויק ומקצועי, אלא גם יאפשר לך להתמקד בדבר החשוב באמת – בכתיבה עצמה – ויגביר פרודוקטיביות ויעילות.
אל תבזבז עוד זמן וכסף על ניקוד ידני או על תיקון של ניקוד תוכנה שבהמשך יכול להתברר כטעות.
היעזרות בשירות שלנו היא הדרך הקלה, המהירה והבטוחה ביותר לניקוד נכון, מדויק ומלא של הטקסט שכתבת לפי המשמעות שאליה התכוונת!
התוצאה שתקבל תהיה חפה מטעויות, מכובדת ומקצועית, ומי שיקרא את הטקסט יבין בדיוק את כוונתך, ישבח אותה על הקריאות, על הכתיבה הקולחת ועל הכישרון בביטוי.
מה הרגישו שתי משוררות אחרי שניקדנו להן את שיריהן:
משוררת 1#:
"אני מאוד מרוצה משירות ניקוד השירים שקיבלתי מ"עלי דפנה"".
הייתי צריכה לנקד את ספר שיריי הראשון והמנקדת לקחה את הפרויקט ותקתקה אותו במקצועיות ואני יכולה לפרסמו בקרוב.
הכי טוב בתהליך היה המקצועיות והמהירות.
אפרת אור.
משוררת 2#:
"מהרגע הראשון קיבלתי מענה זריז ואדיב".
פניתי ל"עלי דפנה" לצורך ניקוד ספר השירים שלי. מהרגע הראשון קיבלתי מענה זריז ואדיב. הייתה זמינות מלאה כלפי במיילים, גם בסופ"ש. הובטח לי כי העבודה תהיה מוכנה תוך שבועיים כאשר בפועל הייתה מוכנה במחצית הזמן. ממליצה בחום!
מיכל ג'.
רוצה להרגיש כך?
בטח, אז מה לעשות עכשיו?
לקבלת הצעת מחיר לניקוד מקצועי-אנושי לטקסט שכתבתם, מלאו את הטופס כאן למטה.
אנחנו מבטיחים לחזור אליכם בתוך 24 שעות לכל היותר.
מה מיוחד בשירות הניקוד המקצועי-אנושי שלנו?
- ניקוד נכון, יסודי ומקצועי – מתעכבים על כל תנועה ונקודה.
- יחס אנושי אישי וטוב.
- מענה מהיר ועבודה מהירה ויעילה.
- אחריות מלאה.
כי מגיע לך – חיים קלים!
- בתוך זמן קצר תקבל מאיתנו טקסט מנוקד נכון, מדויק והחיים קלים.
- נחסוך לך זמן, מאמץ והרבה כאבי ראש.
- המנקדים אנושיים – כך שאתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהקוראים יבינו את הטקסט שלכם בדיוק כמו שרציתם.
איך מתנהל תהליך הניקוד?
סבב 1 (המנקד-האנושי): ניקוד הטקסט במלואו, כתיבת הערות ושאלות בבלונים בנוגע למילים שאפשר לנקד בכמה אופנים ולא ברור לאיזו מהן התכוון הכותב.
סבב 1 (הכותב): מעבר של הכותב על הטקסט שנוקד וכתיבת תשובותיו והכוונתיו באשר למילים שנוקדו שלא לפי כוונתו.
סבב 2 (המנקד-האנושי): תיקון המילים שנוקדו שלא לפי כוונת הכותב + הגהה מלאה על הטקסט כולו ושליחת הקובץ נקי ומושלם לכותב.
התוצאה שתקבלו בסוף התהליך היא טקסט מנוקד למופת לפי כללי הניקוד של האקדמיה ללשון העברית, עבר הגהה ומוכן להוצאה לאור ולפרסום.
מה ההשקעה שלך?
השקעתך בשירות הניקוד המקצועי-אנושי היא בין 149 ל-179 ש"ח לכל 250 מילים מודפסות + מע"מ.
* התעריף לטקסט שלך ייקבע לפי סוג הטקסט (שירה, ספר ילדים, פרוזה, אקדמי, ספרי קודש וכו'), אורך הטקסט והדד ליין.
הצוות שלנו
כל המנקדים בצוות "עלי דפנה" הם מקצועיים (סיימו לימודים אקדמיים בניקוד ועריכה) ומנוסים מאוד בניקוד של מגוון רב של טקסטים.
האחריות שלנו
הנה כמה מהשאלות הנפוצות שאנחנו נתקלים בהן:
ומה אם יש לי כבר טקסט מנוקד ומה לגבי ניקוד חלקי?
אין בעיה, ב"עלי דפנה" אנחנו נותנים עוד כמה סוגים של שירותי ניקוד:
- עריכת לשון + ניקוד טקסט לא-מנוקד.
- תיקון הניקוד בטקסט מנוקד.
- ניקוד חלקי – ניקוד עזר.
- שילובי שירותים לפי הצורך האישי שלך.
איזה עוד סוגי טקסטים אתם מנקדים?
ספרי ילדים ונוער, ספרי לימוד וכל סוג טקסט אחר שדורש ניקוד.
מה זה ניקוד משלים/חלקי/עזר?
מדובר בניקוד של אות אחת או שתיים במילה או ניקוד של מילה אחת בתוך צירוף. המטרה היא להבטיח קריאה נכונה, קלה ושוטפת של הטקסט והבנה מדויקת שלו.
האם המנקד המקצועי-אנושי בעצמו עובד עם תוכנות ניקוד?
מנקדים מקצועיים רבים משתמשים בתוכנות ניקוד כדי להקל על עצמם את ביצוע המלאכה ולעשות אותה במהירות. הם נעזרים בתוכנה לביצוע סבב ניקוד ראשוני ולאחר מכן עושים סבב מלא אנושי ומתקנים בקפדנות את כל השגיאות שהתוכנה עשתה, והיא עושה רבות כאלה, כאמור.
השירות המקצועי-אנושי יקר. למה?
נכון, שירות ניקוד-אנושי הוא שירות יקר מעצם טבעו – מדובר בעבודה קשה ודקדקנית שדורשת ריכוז מקסימלי ושעות עבודה מרובות.
מעולה! אז מה לעשות עכשיו?
לקבלת הצעת מחיר לניקוד מקצועי-אנושי לטקסט שכתבתם, מלאו את הטופס כאן למטה.
אנחנו מבטיחים לחזור אליכם בתוך 24 שעות לכל היותר.