הדרך הקלה, המהירה והבטוחה ביותר להגשת טקסט אקדמי איכותי ומושלם!

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

לנסוע או ליסוע לחופשה באילת? זאת השאלה.

מתלבטים בשאלה איך להגות ולכתוב את שם הפועל של נסע (בניין קל)? עם נו"ן או בלי? האם כותבים לנסוע או ליסוע?

 

התשובה היא שאמנם בצורת העתיד האות נו"ן נבלעת וכותבים ייסע, אבל בשם הפועל הנו"ן מתקיימת, ויש לכתוב לנסוע ולא ליסוע.

 

כמה דוגמאות מטקסטים אקדמיים:
• החוקרת מראה שהנשים המזרחיות מאמצות ודוחות בו בזמן ערכים ודימויים של הבורגנות החילונית; הן מתלבטות עם עצמן ועם המראיינת נוכח פריחתה של ש"ס ופיתוייה, והן קוראות תיגר על המוסכמה המקבעת את המזרחים בהגדרה הנוקשה של דתיים מסורתיים שכל התלבטותם מצטמצמת בשאלות: לנסוע בשבת? לעשן בשבת?
• פרדריך הסלקוויסט (1752-1722), מתלמידיו של חוקר הטבע הנודע קרולום לינאוס, אשר שמע מפי רבו על היעדר מחקרים בטבע בארץ הקודש, החליט לנסוע לארץ ישראל כדי להשלים את החסר.

 

ישנן דוגמאות דומות לשם פועל בבניין קל שבהן הנו"ן אינה נבלעת, כגון לנבול (ולא: ליבול), לנזול (ולא: ליזול), לנגוע (ולא: ליגוע. אפשר: לגעת), לנטוע (ולא: ליטוע. אפשר: לטעת).

 

דוגמאות מטקסטים אקדמיים:
• יש נשים, אומר סיניקה, המונות את השנים לא לפי קונסולים אלא לפי בעליהן, ולא פחות עוקצים דברי יובנליס, שהענפים הרעננים על דלתות הבית של הזוג הצעיר עוד לא הספיקו לנבול, וכבר נפרדות הנשים מבעליהן, ומספרם מגיע לשמונה במשך חמש שנים.
• חשוב להשריש בלב הנוער את ההכרה הלאומית היהודית, לחזק בו את הרגשת השותפות עם הגורל היהודי, לנטוע בליבו אהבה לעם ישראל בארצו וברחבי העולם, לנטוע בליבו את רגש שותפות הגורל של שני העמים הערבי והיהודי בעבר ובהווה כדי לפתח בו את רגש האחריות האישית לביסוסה של המדינה ולהתפתחותה.
• הרעיון העיקרי הבולט בשיטה זו הוא שאין לנגוע בנוסח שלפנינו ויש לפרשו כמו שהוא.

 

בשלושה מקרים לצד הצורות בנו"ן מותרות גם הצורות בהבלעת הנו"ן: אפשר לכתוב לנפול וגם ליפול, לנטול וגם ליטול, לנדור וגם לידור. הצורות בהבלעת הנו"ן נוצרו בלשון חז"ל בהיקש מצורות העתיד: ייפול, ייטול, יידור.

 

דוגמאות מטקסטים אקדמיים:
• לעתים קרובות במינון זה התרופה פעילה לטווח זמן קצר, ולאחר ירידת ריכוזה בדם על החולה ליטול/לנטול מנה נוספת שתביא למעגל נוסף של שינויים בריכוז התרופה בגופו.
• מהם הגורמים המשפיעים על הסיכוי לקבל הודעות הונאה והסיכוי ליפול/לנפול קורבן להונאה ברשת האינטרנט?
• לפי המסופר במקרא, נהגו אבותינו מאז תחילת ההתיישבות בארץ כנען לנדור/לידור נדרים במקדשים בעת עלייתם לרגל או לזבוח את זבח הימים של המשפחה.

 

רוצים לקבל טיפים נוספים לכתיבה נכונה של הטקסט האקדמי שלכם?

היכנסו לכאן וקבלו אוסף עשיר של טיפים לשוניים לכתיבה נכונה, שימנעו הורדת נקודות חשובות בהערכת עבודתכם או צרו קשר עם עלי דפנה.

עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית located at אדם - גבע בנימין , ישראל, ישראל . Reviewed by 95 customers rated: 5 / 5