עבודה בעזרת שיטת "עקוב אחר שינויים" של Word
תצוגת גרסאות שונות
בכל שלב יש לך אפשרות להציג את הטקסט האקדמי הערוך בתצוגות שונות. לשם כך עליך לגשת ללשונית "סקירה", לקבוצת הפקדים "מעקב". שם בחלק השמאלי למעלה מופיעה האפשרות "הצג לשם סקירה". עם הלחיצה על החץ משמאל ייפתח החלון ותקבל את כל אפשרויות התצוגה האלה:
סופי: הצג סימון – תצוגה סופית של המסמך, הכוללת את השינויים שנעשו במסמך ואת סימונם.
סופי – תצוגה סופית של המסמך, הכוללת את כל השינויים בלי הצגת הסימונים לשינויים שנעשו במסמך.
מקור: הצג סימון – תצוגת המקור של המסמך, הכוללת סימונים להצגת השינויים שנעשו.
מקור – תצוגת המקור של המסמך בלי להציג שינויים שנעשו בו.
החזרת הטקסט לעורך לסבב הגהה או הגהות
בדרך כלל סבב עריכה אחד אינו מספיק להשגת טקסט אקדמי מנוסח היטב, ברור וקוהרנטי, חף משגיאות וראוי להדפסה. במיוחד אם מדובר בטקסט של מאות עמודים כגון דוקטורט או ספר אקדמי.
תהליך העבודה במקרה כזה הוא כדלקמן:
לאחר שאתה מקבל את הטקסט הערוך, כאמור עליך לעבור ברצינות על השינויים שנעשו בטקסט. לעבור שינוי אחר שינוי ולקבל או לדחות אותו.
כמו כן עליך להתייחס להערות, הכתובות בבלונים לצד הטקסט, ולשנות את הדרוש שינוי. אם בעקבות ההתייחסות להערות ערכת שינויים שהם מעבר להוספת מילה פה, מילה שם, כלומר אם הוספת משפט אחד או כמה משפטים חדשים או אפילו פסקה חדשה, עליך לסמן את השינוי במרקר צהוב כדי שהעורך במהלך ההגהה שלו אחריך ידע שמדובר בשינויים חשובים שיש להתייחס אליהם בהתאם.
לאחר שינוייך עליך לשלוח לעורך את הטקסט בחזרה לסבב הגהה.
סבב ההגהה של העורך כולל:
- האחדת הכתיב בהתאם לכללי הכתיב חסר הניקוד של האקדמיה ללשון העברית
- תיקון שגיאות כתיב בהתאם לכללי הכתיב חסר הניקוד של האקדמיה ללשון העברית
- תיקון הפיסוק בהתאם לכללי הפיסוק של האקדמיה ללשון העברית
- תיקון טעויות הקלדה
- האחדת הרווחים בין מילים ובין פסקאות
- האחדת הטקסט מבחינת סוג גופן וגודלו, בגוף ובכותרות
- האחדת כותרות, דרכי ציטוט, מספור, תבליטים ועוד
- בדיקת העימוד ומספרי העמודים
ולסיום המלצה: בבלוג התמיכה של מייקרוסופט ישראל ישנו מדריך ידידותי למשתמש באפשרות "עקוב אחר שינויים" בתוכנת וורד. המדריך מפורט ומלווה בתמונות.
בהצלחה רבה!
מעוניין לקבל טיפים נוספים?
היכנס לכאן וקבל גישה מיידית ובחינם לספר האלקטרוני שכתבתי ובו טיפים נוספים וכלים לשדרוג הטקסט האקדמי.