הדרך הקלה, המהירה והבטוחה ביותר להגשת טקסט אקדמי איכותי ומושלם!

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר-אמיר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

שימושי בי"ת היחס

לפניכם מבחר שימושים עיקריים (ותחתיהם דוגמאות) של בי"ת היחס

לצורך הגיוון והדיוק בכתיבת עבודותיכם האקדמיות.

בי"ת היחס במשמעות בתוך, בפנים, בקרב

דוגמאות:

  • נמצאו באתר גם שרידים של מיני בעלי חיים, ובייחוד שרידי יונקים בינוניים וגדולים כמו פילים, היפופוטמים, קרנפים, פרות בר, איילים וסוסים, שללא ספק היו חלק מן התפריט הקדום.
  • הציפיות שעורר בתנועות לאומיות באירופה, אסיה ואפריקה והשינויים בעקבות המלחמה עוררו מפץ לאומי.

בי"ת היחס במשמעות מחיר, תמורה

דוגמאות:

  • התושבים קנו את הסידור בכסף מועט.
  • תחום זה תורם לייצוא מערכות הנמכרות במאות מיליוני דולרים בשנה.

בי"ת היחס במשמעות מכשיר ואמצעי לביצוע (על ידי, בעזרת)

דוגמאות:

  • ההערות החשובות של החוקרים נכתבו בעט אדום.
  • רוב הילדים אכלו בסכינים ומזלגות ולא בכף.

בי"ת היחס במשמעות תיאור זמן (במשך, בעת, בשעת)

דוגמאות:

  • ב-1777 נמנו בפלך 11,455 יהודים – 5,494 מהם ישבו בערים, ו-5,961 גרו בעיירות ובכפרים.

בי"ת היחס במשמעות תיאור אופן

דוגמאות:

  • הם ציפו מכל עוסק שיעשה את מלאכתו באמונה ומכל סוחר שינהג בתום-לב.

בי"ת היחס במשמעות ביחס ל-, בעניין

דוגמאות:

  • הרב הצעיר היה גם הוא, כאביו, גדול בתורה ובמעשים.
  • ילידים אלו השאירו אחריהם תרבות ענפה ועשירה ביצירות וחפצי אמנות.

בי"ת היחס אחרי פעלים המציינים אחיזה, תפיסה (גשמית או רוחנית) או נגיעה

דוגמאות:

  • הכתובות מעידות על הדבקות היתרה של כותביהן באלוהי ישראל ועל האמונה בכוחו הכול-יכול.
  • משרד האוצר תמך בוועדת שוחט, אבל סטודנטים ומרצים התנגדו לה מראשית עבודתה.
  • קבוצת המחקר של הפיזיקה האקזוטית, שישראל תופסת בה מקום נכבד ביותר, עוסקת בחיזוי ובמרדף אחר סימנים לסטיות מהמודל הסטנדרטי.

בי"ת היחס אחרי פעלים המציינים בגידה והיפוכה

דוגמאות:

  • כמה ערים לא גילו עוינות כלפי השלטון המצרי ולא מרדו בו.
  • מדוע בחרו אותן נשים פמיניסטיות, שכמו מרבית בני דורן כאן בארץ דבקו בחזון הציוני, דווקא ברוזה לוקסמבורג, ששללה כל לאומיות ובוודאי שללה את הציונות?
  • סופרי אודסה ביקשו להשתלב בשלשלת הדורות של הספרות העברית, ולא האמינו בבריאת "יש מאין".

1 מחשבה על “שימושי בי"ת היחס”

  1. גב' דפנה יקרה

    אני מאוד מעריך ומוקיר את כל החומר הייחודי
    שאת שולחת אלי. ואני עדיין לומד מכל החידושים
    הנפלאים שלך.
    אבקש את הסברך, מתי אומרים "זו" ומתי "זאת"
    תודה רבה לך על הכל
    בברכת חג פסח שמח
    יצחק

סגור לתגובות

עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית located at אדם - גבע בנימין , ישראל, ישראל . Reviewed by 95 customers rated: 5 / 5